*Mummel mummel*

Jag har en deadline i morgon och även om min essä är planerad och halvfärdig känns 3-4 sidor lite småkusligt att skriva, mest på grund av att jag är rädd för att jag inte kommer nå upp till så många ord. Det känns ovanligt att ha för lite ord när jag oftast har alldeles för många. Men citaten stämmer, jag har använt allt klokt jag kan hitta och så får jag stoppa in lite eget flum där emellan. Visst blir det bra då.

Just nu känns det däremot som om jag vill kura ihop mig i en fåtölj med min filt och gömma mig i minst tre olika böcker samtidigt. Jag har kommit in i en jag-vill-läsa period igen och det är en lättnad med tanke på alla böckerna jag lånat om men inte ens öppnat ännu.

I helgen ska jag hem, till Sibbo-hem, och det skulle passa så fint att inte alls behöva tänka på universitetslivet då utan bara koppla av.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Senast skrivet...

En sekund varje dag

För något år sedan såg jag ett TED-talk av Cesar Kuriyama: han är en regissör och håller på med ett fortlöpande projekt som går ut på att s...