"låtar-jag-hittar-av-en-slump"

Ser redan framemot den nya perioden som ska börja snart... Även om jag måste överleva min provvecka först - men det borde fixa sig.

Jag fick äntligen efter väldigt väldigt länge reda på vad mitt kurs vitsord i modersmål blev i den förra perioden och jag vet inte om jag ska skratta eller gråta. Normalt brukar jag nämligen få mycket bra i modersmål (vitsordet 9 av 10 möjliga för att vara exakt) eftersom jag verkligen gillar det. Men så hände det sig så att vi hade en ny lärare i kursen... Kort sagt var hon inte direkt inspirerande och jag lämnade flera uppgifter ogjorda. Mitt vitsord blev därefter 6. Hela TRE steg sämre än normalt! 
Skratta kan jag göra för att jag aldrig fått ett så lågt vitsord i modersmål. Någonsin. 

Världen gick inte under och jag är mycket nöjd över att jag kommer ha min "riktiga" modersmålslärare i resten av mina modersmåls kurser. Hoppas jag. 

--------------------------

Ett hopp till något helt annat.
Jag älskar svartvita teckningar/foton! De blir "tidslösa" på sitt alldeles egna sätt och man blir aldrig trött på dem. Dessutom passar de ju att hänga upp precis var som helst.

Ritad av Marvin Franklin
"Castle"
Jag sitter som bäst och lyssnar på musik spellistor ihoplagda av någon okänd person och bara njuter när jag hittar så bra samlingar på både nya och lite bekantare låtar jag verkligen tycker om! Jag har förresten lite svårt att definiera min musiksmak med ett ord men kanske "låtar-jag-hittar-av-en-slump" är en rätt så bra beskrivning. Rätt lugna låtar, eller tja... Vet du, jag besluter mig faktiskt för att lämna beskrivningen vid "låtar-jag-hittar-av-en-slump."

1 kommentar:

Johanna sa...

I know the feeling att ha en oinspirerande lärare i modda :P Ja hade också ett antal såna. De bästa me gymin e ju att kursena egentligen int e bundna ti varandra, så man behöver int liksom "klättra upp" igen som i högstadie :) Ja had också en period då mitt vitsord sjönk ti 7 (från typ 9-10) (int pga läraren dock), men i nästa kurs fick ja sen upp de ti 10 igen :P

Skicka en kommentar

Senast skrivet...

En sekund varje dag

För något år sedan såg jag ett TED-talk av Cesar Kuriyama: han är en regissör och håller på med ett fortlöpande projekt som går ut på att s...