2013 ---> 2014

Jag har tagit bort alla gamla inlägg, utom ett, och gjorde det för att få den "nya starten" ett nytt år innebär :)

Så, mitt 2013 var inte så illa. Inget stort jag ångrar. Jag brukar i allmänhet undvika det där med ånger. Bloggen är på inget sett en dagbok så här står inget allt för personligt och den uppdateras inte ofta, men du kan ändå få ta del av en tillbaka blick på vad jag varit med om 2013:

Dagarna och humöret gick upp och ner som vanligt... Två av mina kusiner förlovade sig, vilket var duktigt gjort, och de två unga männen har nu varsin underbar fästmö <3
Andra året i gymnasiet (jippii, men ush - vad ska jag bli när jag "blir stor"?), underbara möten med underbara människor...
Vi fick en hund - en av de bästa saker någonsin! Förutom de dagar han skäller mycket och man bara vill kasta ut honom... Men han är världens fluffigaste och gosigaste ibland.
Min storasyster fyllde 18 men är så klart fortfarande "mycket lite stor" som hon sade när hon var liten...  :)
Och så hände det ju så klart annat skoj...


Men välkommen 2014 och alla utmaningar.

Personligen har jag rätt mycket emot det där med nyårslöften.
Att ha "guidlinjer" för sitt år, mål med året, känns lite bättre (mycket bra idé av ena kusinens fästmö som räddade en tråkig busstur in till Helsingfors här om dagen).

Ett mål, eller en guidlinje, med mitt år är att testa på nya saker. Även om det är skrämmande, speciellt om de är skrämmande och sakerna verkar vara konstiga. (Tänker så klart inte testa droger och annat skadligt! Nej ush, sådant är inte för mig...)

Nya saker och nya upplevelser började jag med redan runt nyår.
Jag visade en obekant sida för mina vänner, jag hade en enorm upplevelse den 1:a Januari och gjorde mycket jag aldrig gjort förut, en dag stod jag inför ca 100 personer och pratade engelska! Det var bara otroligt nervöst innan jag gick upp dit och när jag väl började prata och tacka personen jag så gärna ville tacka hade jag inget emot att alla tittade, jag glömde helt bort att alla var där.

Så nya upplevelse, nya upplevelser. Det är det jag vill ha av det kommande året. Det och ett minst lika bra år som det förra :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Senast skrivet...

En sekund varje dag

För något år sedan såg jag ett TED-talk av Cesar Kuriyama: han är en regissör och håller på med ett fortlöpande projekt som går ut på att s...