Musik och "spännande" liv


Jag kan bara säga musik är det bästa som finns! En del blir kanske irriterad om det spelas musik i bakgrunden medan de jobbar med något som kräver koncentration... Jag får däremot väldigt mycket mer gjort om jag samtidigt lyssnar på musik. Bl.a. går alla möjliga modersmåls uppgifter mycket bättre att skriva om jag har musik i bakgrunden - det stör mig inte ens även om låten är på engelska.

Min telefon är full med lite småunderlig musik som kanske inte är det populäraste just nu, men det stör ju inte mig det minsta - jag är mycket nöjd med min personliga musiksmak och alla de underliga låtarna man kanske måste lyssna på ett par gånger innan man börjar gilla på riktigt...

I övrigt sitter jag och njuter av historia lektionerna i skolan, som vanligt, och hoppas att jag verkligen kommer komma ihåg allt i provet sedan... Så ska jag på torsdagen ta en liten diskussion med studiehandledaren om studentskrivningar och sådant. 

Detta är alltså mitt spännande liv just nu: historia, modersmål och lite mer modersmål, fantasi och musik. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Senast skrivet...

En sekund varje dag

För något år sedan såg jag ett TED-talk av Cesar Kuriyama: han är en regissör och håller på med ett fortlöpande projekt som går ut på att s...