Chess med systrarna

Queen
På morgonen (lördagsmrgonen) var jag i min storasyster Ls rum och råkade se chess spelet hon hade högst uppe på sin hylla. Hon fick spelet till julklapp förra julen, men vi har aldrig spelat det så jag tänkte att vi ju kunde göra det. Så efter lite regelläsning satt vi oss ner och spelade medan L, som stigit upp senare än jag, åt frukost.

Det var första gången jag spelade chess och det var faktiskt förvånansvärt kul! Jag fick min vilja igenom och var frivilligt den svarta sidan av brädet även om jag vet att det är den vita sidan som får börja. Efter två spel blev det matdags och lite lördagsarbete i trädgården...
Och sedan spelade vi chess på kvällen igen med lillasyster Y som åskådare.
Det blev en kväll med underhållande kommentarer och reaktioner, L var "upprörd" och högljudd när hennes pjäser blev utslagna ur spelet och Y hade en egen liten "show" bredvid oss som vanligt :)

Det var en trevlig kväll ensam hemma med mina systrar.

--------------------

På tal om Y är det här min favoritbild av henne:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Senast skrivet...

En sekund varje dag

För något år sedan såg jag ett TED-talk av Cesar Kuriyama: han är en regissör och håller på med ett fortlöpande projekt som går ut på att s...