Härliga regn

The warm moments
För den som inte vet - jag älskar regn!
Och i dag råkar vara en regnig dag. Och eftersom det är söndag behöver jag inte ens gå ut, utan kan sitta inne i pyamasbyxor med en varm kopp och bara njuta av lugnet i huset!

Lite "stuff" jag har sysslat med i dag:

  • Tittat på inredningsarkitekt linjen, ifall jag behöver det som ett 2:a val då jag söker mig vidare efter gymnasiet... (Man kan bli inredningsarktitekt i Österbotten - lite kul kunde det ju vara...)
  • Drömt om att köpa en lägenhet, fixa upp den och sedan sälja/hyra ut den. 
  • Druckit te vi köpte i Sverige förra sommaren (den ger mig en super somrig känsla eftersom jag drack "champagne teet" utomhus i solen första gången...)

Jag skulle verkligen gilla att sätta upp egna bra bilder istället för att "låna" någon annans... Men min kamera är ständigt utan batteri, bortgömd någonstans i ett skåp, och det skulle kännas så mycket mer kul att ha en "proffsig" kamera att ta bilder med. Så jaaah - jag nöjer mig med andras fina bilder istället.

Just nu sitter jag och ser framemot sommaren med speciellt barnlägret någon gång runt midsommar. 

Och människor. Oh, jag börjar verkligen sakna de som jag mycket fint kallar mina människor. Hade jag velat träffa bara människor i allmänhet skulle jag inte sitta vid köksbordet just nu - jag skulle vara någon annanstans. Men det är mina typer jag vill ha : )

-------------------------

Jag har lite lovat mig själv att verkligen satsa på skolan nu den här sista perioden i skolan - vi får se hur det går...

Ha en bra fortsättning på dagen! <3


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Senast skrivet...

En sekund varje dag

För något år sedan såg jag ett TED-talk av Cesar Kuriyama: han är en regissör och håller på med ett fortlöpande projekt som går ut på att s...