Kvällar då världen ser bättre ut i svartvitt


I kväll känns världen helt enkelt mycket bättre med svartvita foton och låtar som Royals och Another love. Det är en speciell stämning då jag bara vill sitta och se på främmande ansikten bland förtrollande svartvita fotografier. Då duger bara Lordes eller Tom Odells musik. Jag föreställer mig dem i varsitt dunkelt rum, trötta på världen och med en spricka i hjärtat. Lorde med en svart klänning på golvet vid ändan av sängen hon sitter på - nu iklädd en helt vanlig och aningen för stor, men mjuk, t-shirt. Odell sitter på den svarta pianostolen med en redan bortglömd mugg te placerad snett ovanför sig på pianot. Inte mitt fel att de verkar så tragiska. Men deras musik är bra.
Till och med perfekt kvällar som den här. 

Bild 1, Bild 2, Bild 3

1 kommentar:

Moa sa...

Älskar de låtarna! Gillar bilderna du målar av deras musikaliska världar, jag ser något liknande framför mig.

Skicka en kommentar

Senast skrivet...

En sekund varje dag

För något år sedan såg jag ett TED-talk av Cesar Kuriyama: han är en regissör och håller på med ett fortlöpande projekt som går ut på att s...