En fredag känns lyckad

Chandelier Detail
En fredag känns lyckad då man kommer hem på kvällen efter att ha umgåtts med härliga personer.  Man är trött men nöjd efteråt. Jag satt i ett rum med en massa stearinljus på golvet och det var verkligen avkopplande. Jag hade på mig världens mjukaste tröja och stormtrivdes. Helst av allt hade man också myst med någon, men den egna sängen där hemma dunger lika bra efteråt när man är trött. Det är också mer än okej att komma hem och inse att man har med sig en doft av någon annan. Mitt rum är nästan så kaotiskt som det bara kan bli - och det får fortsätta vara det tills imorgon.
   Tanken på lördagen är härlig: en tyst morgon med kaffe vid köksbordet (utan att behöva skynda någonstans) och friheten att få sova precis så länge man vill...
Tio minuter till - sedan går jag och lägger mig. Jag lovar.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Senast skrivet...

En sekund varje dag

För något år sedan såg jag ett TED-talk av Cesar Kuriyama: han är en regissör och håller på med ett fortlöpande projekt som går ut på att s...