Barndomens magiska stunder


Tydligen älskade jag verkligen Robin Hood när jag var liten. Jag ville se på "Robin Hooond!" varje gång vi kom till famo. (Undrar om jag trodde att han var en hund, fast han är en räv i Disney filmen?)
Jag minns inte varför jag tyckte så mycket om Robin Hood när jag var liten men jag tycker fortfarande massor om den karaktären och ser gärna alla versioner av filmer och TV-serier där han dyker upp. Nu i efterhand vet jag också att min Sherlock Holmes fascination kommer från att ha sätt den där Disney filmen om mästerdetektiven Basil Mus... Jag beklagar om du har missat Disneyfilmer i din barndom. Det skulle ju vara sorgligt.

Mamma (och ibland pappa) läste för mig och mina systrar när vi var små och jag kommer speciellt ihåg böckerna om Narnia. Alla böckerna fanns samlade i en löjligt stor och tung bok som hade små tecknade bilder i sig här och var. Sagostunderna var perfekta och super mysiga! Narnia fascinationen lever också fortfarande kvar eftersom jag tycker om filmerna men böckerna har jag inte läst själv ännu.

När jag är klar med studentskrivningarna ska jag nog sätta mig ner med lite sagor igen. Tills dess är det matematik och religion som gäller.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Senast skrivet...

En sekund varje dag

För något år sedan såg jag ett TED-talk av Cesar Kuriyama: han är en regissör och håller på med ett fortlöpande projekt som går ut på att s...