Popcorn och pyjamas, kära du

Här om dagen frågade gamla skolkamraten och nu mera militärpojken Alex om jag ville följa med på äventyr. Han råkade vara hemma på permission och jag hade ju inget för mig den förmiddagen så det var klart jag ville följa med! En grymt cool kille kom därför och hämtade mig i en lika cool bil innan vi åkte över till Saras för ett överrasknings besök då hon inte svarade i telefonen... Hos Saras "bröt vi oss in" i huset med tillstånd, och mötte en misstänksam Sara i hallen. Jag har aldrig spontan-besökt någon förut men det tycks vara något man borde göra lite oftare. Vi blev ju bjudna på popcorn (och Sara var inte klädd i pyjamas Alex!)

Äventyret blev lite längre än jag tänkt mig då jag satt i köket där hemma, men jag är faktiskt en stor vän av då ens dag blir bättre än man kunnat förvänta sig. Vi tog med oss Sara och åkte vidare till Saras kusin, där det redan fanns andra besökare, och efter ytterligare någon timme åkte vi vidare till Alex farmor där vi fick sitta och äta munkar bredvid ankdammen i solskenet. När jag kom hem igen var jag glad och enormt uppiggad. Det är otroligt härligt med spontana vänner och några av de där människorna man "vet" men aldrig direkt umgåtts med förut.

-----------

Storasyster flyttar till Sverige om 4 dagar och jag själv har lite mindre än två veckor kvar innan jag flyttar västerut i landet. Som kusin Jimmy så vackert uttryckte det: "Gääk snart e du karisbo!"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Senast skrivet...

En sekund varje dag

För något år sedan såg jag ett TED-talk av Cesar Kuriyama: han är en regissör och håller på med ett fortlöpande projekt som går ut på att s...