Wednesdayyy


Jag sitter som bäst hemma och stänker ner min dator med vattenfärg... verkar det som.
Med andra ord håller jag på med förhandsuppgifterna (till Aalto konstuniversitetet) som jag måste göra klart den här veckan så jag hinner skicka in dem i tid. Jag är rätt så säker på att jag hade en plan när jag började med min målning - now not so much. Det dök plötsligt upp ett träd... en bok... och ett torn? Jag ska ta och fotografera mina konstverk när de är färdiga och kanske sätta upp dem här om de inte blir alldeles för förfärliga.

Helgen spenderade jag i Helsingfors på ett miniläger. Det regnade och jag tyckte att det var super mysigt att gå omkring på en trött lörgdagsmorgon och jag älskar verkligen gågatan jag hittade. Det var så gott som folktomt och jag gillade de små butikerna/barerna/pubarna och annat som fanns längs gatan. Det var tyst och luften kändes underbar att andas. Älskar sådana mornar. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Senast skrivet...

En sekund varje dag

För något år sedan såg jag ett TED-talk av Cesar Kuriyama: han är en regissör och håller på med ett fortlöpande projekt som går ut på att s...