Folk och helg

Fredag och lördag var fulla med människor och trevligt sällskap. Fredagen var jag över natten tillsammans med Lina hos Emmi - mamma och Ylva var också där på kvällen och stannade på kvällsmat innan de sedan åkte hem med hunden de hade haft med sig.

Lördag blev det "tant utflykt" med två mammor och fyra flickor.  På kvällen samlades vi på "minibandträff" hos oss, vi åt pizza och gick senare på en typ promenad för att köpa godis :P

Imorgon är det skol fotografering + abiturientfoto. Temat för abi-fotot är "lomalla" alltså "på semester" så det ska bli kul att se hur folk klär ut sig till det.
Elephant Rider


Det har regnat de senaste dagarna, vilket jag tycker är mysigt, och det är snart inte så varmt längre... Kanske det småningom blir dags att sätta på batterierna igen? (Jag bor i källarvåningen... brrr på svala dagar...)

Och så är det 1 vecka och 1 dag innan jag fyller år. Jag kommer alltså gå från "sweet 16" till 17 utan att det kommer betyda något särskilt. Ett år senare kommer jag bli 18 och sedan kommer jag inte fira min födelsedag innan jag fyller 20 och efter det antagligen bara vart tionde år.
Födelsedagar är aaaaningen överskattade - men de ger oss i alla fall en orsak att samla ihop hela släkten någon annan gång än vid midsommar och kring jul :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Senast skrivet...

En sekund varje dag

För något år sedan såg jag ett TED-talk av Cesar Kuriyama: han är en regissör och håller på med ett fortlöpande projekt som går ut på att s...