Snart läger

I dag är det den 1a augusti och skrämmande snart är sommarlovet över för min del. Jag gillar för övrigt att skriva augusti och tycker att vi borde skriva alla månaders namn med stor bokstav som de gör i engelskan.

Yngre blonda jag  innan min brunhårig-med-svart-svart-runt-ögonen fas.
Det är 4 dagar tills jag åker iväg på ett kort ungdomsläger. Det här speciella ungdomslägret på Svartholmen har blivit inställt två år i rad nu på grund av för lite deltagare - ungdomarna har helt enkelt växt upp. Och jag befann mig bland de få ungdomarna som fanns kvar.
Förut var jag alltid den yngsta på ungdomslägern och det betydde också att jag kände mig aniningen utanför.

Nu, några år senare, är det plötsligt jag som är den stora. På det här ungdomslägret, med visserligen få deltagare, kommer jag vara en av de två äldsta.
Och jag älskar det. Älskar att kunna se ner på de små och få dem att göra saker för mig för att jag är äldst och vet saker... Jag skämtade bara. Nej det jag verkligen tycker om är hur jag nu känner den gemenskapen jag visste att de "stora ungdomarna" hade: en speciella kränslan av att tillhöra en grupp och verkligen trivas.

Så jag ser absolut framemot lägret.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Senast skrivet...

En sekund varje dag

För något år sedan såg jag ett TED-talk av Cesar Kuriyama: han är en regissör och håller på med ett fortlöpande projekt som går ut på att s...