I väntan på regnet.


Här sitter jag och är för det första förskräckligt nöjd med hur bloggen ser ut just nu, för det andra blev jag precis sugen på choklad och så har jag en skön nöjd trötthet i hela kroppen. 
Jag har på musik jag inte egentligen lyssnar lyssnar på: de är bara främlingars spellistor som får spela på i bakgrunden. Det är skönt med trötta kvällar och musik som spelas upp på låg volym. Det är också härligt att den låga ljudnivån är precis tillräcklig eftersom huset är tyst och ens öron är trötta efter dagens oljud.

Kylskåpet är fullt med jordgubbar från österbotten och hela familjen är samlad under vårt tak igen.
Här sitter jag också och väntar på ett ordentligt regn - gärna imorgon när jag har vaknat och kan sitta i pyamasbyxor hela dagen och kanske, kanske äntligen plockar upp en bok och får läsa den utan allt för mycket avbrott.

Citatet här hittade jag på min kusin Biancas klädskåps dörr när jag erkänt var nyfiken och kikade in i hennes gamla rum. På hennes dörr stod citatet visserligen på svenska men jag föredrar att ha citat på engelska om de var engelska från början. Det är ett underbart språk - så varför inte?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Senast skrivet...

En sekund varje dag

För något år sedan såg jag ett TED-talk av Cesar Kuriyama: han är en regissör och håller på med ett fortlöpande projekt som går ut på att s...