Optimistisk lånare av böcker

Min telefon är smått sönder = ljudet går inte att skruva upp och halva rutan är förstörd. Så jag hörde aldrig väckningen jag nog satt på, med följden att jag fick sova allt för länge och så missade jag nästan samtalet från min farbror eftersom telefonen inte har något ljud.
Undrar hur många jag egentligen hinner läsa?

Efter en tur till kusinernas för att gå ut med deras hund cyklade jag iväg till biblioteket med sällskap av lillasyster Ylva. Det var egentligen en finsk bok jag kom dit för att låna, men det slutade med fem lånade svenska böcker + en gratis pocketbok jag tog på vägen ut ur biblioteket (impulsivt och utan att se noggrannare på den).
Jag är något av en optimist när det gäller att låna böcker och jag verkar ha lite svårt att bara låna en åt gången - det blir alltid många fler...

Sedan tog vi en tur till butiken och Ylva överraskade mig med att köpa en glass åt mig :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Senast skrivet...

En sekund varje dag

För något år sedan såg jag ett TED-talk av Cesar Kuriyama: han är en regissör och håller på med ett fortlöpande projekt som går ut på att s...