Mjukt dundrande bas


Jag har mitt tillfuskade regn i bakgrunden tillsammans med spellistan som jag nyss hittade: basen är uppskruvad till max och den dundrar mjukt in i min bröstkorg medan jag kopplar av.

Lillasyster Ylva breder ut sig på madrassen på mitt golv igen för att sova en andra natt i mitt rum och ber mig att inte sluta spela musik eftersom det är så "mysigt att ligga och lyssna på det innan man somnar."
Så hon ligger där med hunden och myser medan jag fortsätter lyssna på min musik.

Lina (storasyster) läste högt för mig i dag för att "öva upp sin engelska": vi kom långsamt och ofta skrattande igenom hela fem kapitel av den engelska deckaren innan hon till slut satte undan den efter vem-vet-hur-länge det tog. Vi fick slå upp några obegripliga amerikanska ord och det blev en hel del uttals korrigeringar från mig, plus en hel del ord Lina helt enkelt inte visste hur man skulle säga. Men kul var det.

Den nyss hittade spellistan är slut för länge sedan när jag äntligen inser att jag inte kommer skriva mer på det här inlägget.
Hunden ligger och sover fridfullt på golvet sedan länge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Senast skrivet...

En sekund varje dag

För något år sedan såg jag ett TED-talk av Cesar Kuriyama: han är en regissör och håller på med ett fortlöpande projekt som går ut på att s...