Fyra lådor med julsaker


Tro, hopp och kärlek
Jag har provvecka för tillfället och har med andra ord inte så mycket att sysselsätta mig med. Visst gör jag lite modersmålsuppgifter som inte blivit inlämnade och så läser jag lite på proven, men man kan ju liksom inte hålla på med det precis hela dagarna.

I förrgår ritade och målade jag hjärtat på bilden och i går målade jag bokstäverna.

I dag har jag släpat ner fyra lådor med julsaker från vinden och har redan satt upp den blåa ljusslingan som brukar finnas på någon av mina väggar vid jultid. Vardagsrummet fylldes av julmusik som endera var trivsam eller irriterande (eftersom man hört dem så många gånger förut) och i köket bakade Lina ett pepparkakshus medan mamma satt och rättade prov.

I morgon har jag mitt första prov och ska samtidigt föra in min anmälan till studentskrivningarna: matematik, modersmål och religion är det jag ska skriva på våren. I måndags fick vi resultaten för höstens skrivningar och även om jag inte direkt tänkt på vitsorden och sådant blev jag glad då det gick upp för mig att jag fått det näst bästa man kunde få i engelska = vitsordet E. En klapp på axeln av mig själv för den prestationen.
I morgon är det också en spelkväll i Betania!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Senast skrivet...

En sekund varje dag

För något år sedan såg jag ett TED-talk av Cesar Kuriyama: han är en regissör och håller på med ett fortlöpande projekt som går ut på att s...