Vissa dagar slängs jag in i någon annans liv en stund:

Du oroar dig mycket (och jag märker det - så jag vill gärna påminna dig om att jag bryr mig om dig.)
Du behöver en kram då och då (och varje gång hade jag helst varit där i person och gett den åt dig.)
Du dök upp igen efter att ha varit "borta" så länge. (Är glad för besöket.)
Du får mig att le varje dag (men ibland vill jag bara gråta för din skull.)

Du är söt och så uppiggande fnittrig då du är på bra humör.
Du är någon jag verkligen respekterar och de välformulerade orden du skrivit om mig betyder enormt mycket för mig.
Du ser jag allt mer sällan och jag måste därför kolla "om du lever" ibland då det känns som om du glömt mig.
Du får mig oavsiktligt att känna mig speciell och jag älskar hur vår vänskap fördjupats så mycket under så kort tid.

Alla dagar är jag omgiven av människor jag känner mig lycklig över att känna.
Och en dag förstår jag att jag inte skulle ha kraften att slängas in alla du's liv om mitt eget varit en kombination av alla deras. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Senast skrivet...

En sekund varje dag

För något år sedan såg jag ett TED-talk av Cesar Kuriyama: han är en regissör och håller på med ett fortlöpande projekt som går ut på att s...