"För vi är inte längre vi, vi köper julklappar till någon annan"

Eftersom jag har finska studentskrivningen imorgon tyckte jag det var passande att faktiskt lyssna på lite finsk musik - något jag annars aldrig gör. Efter några genomlyssningara av samma sång har den finska sången, full med talspråk, nog krypit igenom min "inte tycka om finska sånger"-mur jag mycket prydligt har byggt upp.
Det var  Koska me ei olla enää me, ostetaan joululahjat jollekin toiselle som fastnade och jag har kommit fram till att jag trots allt tycker om Sannis "Me ei olla enää me" (men är säker på att inte ens titeln är korrekt finska...)

Bild:
Det finns altså små undantag i mina principer när det gäller musik. Ett annat exempel på ett undantag är sången "Från och med du" av Oskar Linnros som jag blev förtjust i den här sommaren efter att lillasyster Ylva sjöng den på en bro... Svenska sånger tycker jag nämligen inte heller riktigt om.

På tal om julklappar så har jag faktiskt en julklapp fixad redan - tre månader innan jul. Det ska också bli intressant att se om jag får någon riktig julkänsla i år eller om den helt enkelt är lika utdöd som de senaste två åren.
För övrigt håller jag också på och tittar lite på en ordentlig kamera som jag endera får köpa själv eller delar med Lina... Vi får se hur det blir :)

Och jag önskar mig själv lycka till i finska studentprovet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Senast skrivet...

En sekund varje dag

För något år sedan såg jag ett TED-talk av Cesar Kuriyama: han är en regissör och håller på med ett fortlöpande projekt som går ut på att s...