Blanketten får inte skrynklas eller vikas

Emilia, nu mera 17 år, ska börja skriva studenten. På måndag kommer den unga studenten sitta tillsammans med de andra eleverna och intensivt lyssna på främmande engelska röster medan de alla utövar konsten att prydligt svärta en ring: alternativen är A, B eller C.

Och är hon nervös? Nej.
I skolan har vi övat en massa inför skrivningarna, så just nu är jag ärligt talat bara förskräckligt trött på alla svarsblanketter och de evinnerliga ringarna man ska fylla i. När jag säger ringar menar jag inte heller alltid ringar eftersom vi fyller i opraktiskt små ovaler på blanketterna vi använder i finskan (gamla från 90-talet, hoppas de nya har ordentliga ringar...)
Så nej, jag är inte nervös inför skrivningarna på måndag. Och jag vet redan att det enda jag kan göra i det här skedet är att se till så jag sovit någorlunda bra natten innan.


Men jag litar på att det kommer gå bra.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Senast skrivet...

En sekund varje dag

För något år sedan såg jag ett TED-talk av Cesar Kuriyama: han är en regissör och håller på med ett fortlöpande projekt som går ut på att s...