Lite nyttiga små höstförändringar


På kvällen skulle jag blogga men märkte att jag inte kände för att blogga om det där jag tänkt på under dagen... Så istället satte jag mig ner och lyssnade på musik (what's new?) och klickade omkring lite på bilder för att ha någonting att göra...
Det slutade med att jag tog fram ett stort papper och började skriva ner saker jag gärna vill göra någon gång.
Just nu har listan 34 olika punkter om allt från att lära mig swahili till att ta ett bubbelbad i ett badkar. Det var faktiskt rätt kul att på riktigt tänka på vad jag vill göra - hur litet eller underligt det än är. Att se de där punkterna, var och en bredvid en tom ruta, får mig också att bli lite inspirerad att göra allt det där någon gång.

Jag är rätt nöjd med min lista och jag ska faktiskt precis börja med en av de sakerna jag vill göra: nämligen att radera all musik på min telefon och sätta in nytt. Det blir som en liten fortsättning på mina små förändringar nu under hösten. Det är de där små, små förändringarna som är så otroligt viktiga för att jag ska hållas glad och inspirerad. Jag har ändrat runt i min bokhylla, i mitt klädskåp, i mitt rum, jag bakade en äppelkaka och så har jag till och med nästan sytt klart en topp åt mig. Det är helt enkelt småpysslande och lite meningslösa funderingar som förgyller min vardag och hindrar mig från att bli tokig :)

Så nu utmanar jag dig mycket gärna att göra en liten lista på vad du vill göra någon gång.
Min lista innehåller ju bland annat att klappa en elefant - så allt behöver med andra ord inte vara något du kan göra imorgon eller nästa månad. Och det där med bubbelbadet jag skrev om tidigare? Vi äger ju inte inte ens ett badkar!

Vad vill du alltså göra någon gång?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Senast skrivet...

En sekund varje dag

För något år sedan såg jag ett TED-talk av Cesar Kuriyama: han är en regissör och håller på med ett fortlöpande projekt som går ut på att s...