Mellan klockan 8 och 11, tillsammans med en mugg kaffe

Det är alltså fredag i dag då och trots att jag har haft "fredag i flera dagar nu", som Ylva uttryckte det, så känner jag den där förväntan inför veckoslutet. För min del är det mest för att jag då inte längre är ensam hemma och göra absolut ingenting...  Under helgen får jag ju vara hemma med familjen och göra absolut ingenting istället.

För att jag inte ska känna mig som en hemsk person så stiger jag upp tidigt på morgonen trots att jag är ledig. Klockan 8 har alla lämnat huset och jag spenderar de tre bästa timmarna på dagen ensam i köket eller någon annanstans med mina idéer och en mugg kaffe. De där timmarna på morgonen är verkligen min favorit tid på dagen (och fantasin flödar bäst just då.)

Dag 2/5 ledig kommer avslutas med en ungdomskväll som jag ser mycket framemot.
Och just i dag låter utlovade Jaffa kex och sällskap som ett mycket bra sätt att spendera min fredagskväll på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Senast skrivet...

En sekund varje dag

För något år sedan såg jag ett TED-talk av Cesar Kuriyama: han är en regissör och håller på med ett fortlöpande projekt som går ut på att s...