Halloj.

Var på Tisdax i dag: en grupp för barn i lågstadie åldern där de håller på med allt möjligt skoj. Detta är min uppgifts beskrivning: "Är Tisdax allt-i-allo och närvarande då hon kan." Måste säga att den beskrivningen passar mig utmärkt. Det är kul att göra saker på Tisdax om jag behövs, och de kloka ledarna där har ju faktiskt tillåtelse att ge mig uppgifter om det dyker upp något litet som behöver göras.
Barnen är hur underbara som helst men det känns ändå lite som om jag är gjord för aningen större "barn" - alltså de som faktiskt är över 14 år. Så det är egentligen skönt att jag inte har väldigt viktiga uppgifter...

På fredag börjar ungdomshelgen Fr.O.G (Friend of God) i grannkommunen Borgå. Börjar verkligen se framemot det nu! Jag är lyckligt omgiven av rakt igenom bra personer som jag ser framemot att få spendera tid med. Härligt härligt.

Bild
Jag såg den här bilden och tänkte genast på filmen Björnbröder. Hääärliga barndomsminnen.
Äskar disneyfilmer och kommer knappast någonsin växa ur dem!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Senast skrivet...

En sekund varje dag

För något år sedan såg jag ett TED-talk av Cesar Kuriyama: han är en regissör och håller på med ett fortlöpande projekt som går ut på att s...