Jag får sitta här

Jag får sitta här och tycka att grönt te är hur härligt som helst i dag när det är mulet. Jag får blänga lite småsurt på boken bredvid mig, som om det är bokens fel att jag absolut inte har lust med en sådan historia just nu. Jag får vara sugen på pepparkakor trots att det fortfarande är höst.
Jag får sitta och fundera på  vad jag ska göra i dag... och sedan inte göra något av sakerna på länge eftersom klockan inte är så mycket. Jag har ju hela dagen på mig.
Jag får fundera på mat och komma fram till att jag inte har lust att fixa något åt mig och får hoppas att storasyster gör något istället. Jag får sitta och läsa en okänd persons förtrollande blog om anonymt storstadsliv i ett främmande land. En roman-aktig historia om en glittrande ung kvinna som strax ska flytta.
Och framför allt får jag sitta här och tycka precis vad jag vill.

Bild:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Senast skrivet...

En sekund varje dag

För något år sedan såg jag ett TED-talk av Cesar Kuriyama: han är en regissör och håller på med ett fortlöpande projekt som går ut på att s...