Temavecka och kanelbullar

Det är alltså dags för årets temavecka. Dagens tema var pyjamas så vi elever fick för en gångsskull gå omkring med kläder som passar humöret på en måndag. Jag hade bara en lektion men att gå omkring med pyjamasbyxor blev nästan lite kallt... Tur att jag hade andra byxor med mig när jag skulle hem.
Jag var hemma före 12 och insåg att jag hade en hel dag framför mig - med absolut inget att göra. När jag kom hem tyckte jag då att det var dags att baka bullar eftersom kanelbulle dagen var på lördag (tydligen har den en egen dag? Varför bakade ingen i familjen bullar då...?) Och medan jag nu ändå höll på i köket diskade och städade jag upp där samtidigt. Vem kunde veta att jag kan få för mig att göra sådant när jag har en kort skoldag? Bullarna var goda kan jag försäkra dig om.


Och eftersom jag någongång planerar på att bli en gammal tant som sitter och stickar sockor och lappar vantar hela dagarna så började jag min lappningskarriär i dag. Min älskade vita vante har ett förskräckligt hål på tummen som jag ska sticka igen... Det är något annat man kan hitta på när man inte har något annat att göra. Stickning är förstås inte något bara tanter håller på med, utan även unga damer, och det är absolut inget fel på det ;) Poäng för fingerfärdighet mina vänner!

Något som är lite närmare i tiden än mig som gammal tant är mig som student. Klänningen för studentdimissionen är redan beställd och borde komma någon gång här i veckan. Jag börjar uppskatta det där med att vara i tid med olika grejjer - speciellt eftersom jag ofta är sen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Senast skrivet...

En sekund varje dag

För något år sedan såg jag ett TED-talk av Cesar Kuriyama: han är en regissör och håller på med ett fortlöpande projekt som går ut på att s...