Jag pratade mot din axel /---/ och du frågade om jag var okej

(Rubriken är antagligen helt missvisande för dig som inte är jag.)

Jag har haft en underbar helg i Borgå på Friend of God ungdomshelgen! Nu är jag totalt bortskämd med gemenskap - och apelsinjuice till frukost.

En del av det härliga är att jag fått lära känna nya människor och så har jag fått fördjupa de relationer jag redan har. Jag har fått känna mig otroligt stolt över någon, haft enorm respekt för någon annan och bara varit nyfiken på att få lära känna andra. Hela dagen har jag gått omkring och då och då nästan velat skratta högt över hur perfekt allt verkar vara - det är skönt då det känns som om mitt liv faktiskt är planerat och jag litar på att det kommer bli bra.

Redan den här fredagen kommer det vara en ungdomskväll och innan det får jag ha två kvällar med gemenskap att se framemot.  - En bra väcka för mig med andra ord.



För övrigt är mitt historia-projekt är avklarat och nu har jag bara en hel del modersmålsuppgifter och deadlines att hålla. Men allt är nedskrivet och så länge jag inte tappar bort min kalender ska det nog ordna sig det också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Senast skrivet...

En sekund varje dag

För något år sedan såg jag ett TED-talk av Cesar Kuriyama: han är en regissör och håller på med ett fortlöpande projekt som går ut på att s...