Mild studentkris

Japp, jag har en litet kris när det gäller mitt läsande inför studentexamen.

Det är lite i stil med att vilja kasta mig i sängen och skrika rakt ner i kudden. Det är bara en hel vecka kvar av den här 3:e perioden i skolan, sedan är det en provvecka och efter det har jag inga fler kurser i gymnasiet. Sista lektionen kommer vara en matematiklektion... Hah. Så passande. Matematiken känns som en katastrof och religionsböckerna har jag inte ens riktigt öppnat ännu.
Jag kom på att jag ju faktiskt måste börja satsa på skrivningarna nu... Nu för typ två månader sedan.

Men i stället höjer jag volymen på musiken i hörlurarna och inbillar mig att allt jag måste göra bara magiskt försvinner i takt med cool songs for cool kids.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Senast skrivet...

En sekund varje dag

För något år sedan såg jag ett TED-talk av Cesar Kuriyama: han är en regissör och håller på med ett fortlöpande projekt som går ut på att s...