Voice soft as thunder


Min sista cohkladpralin är uppäten (ja, jag sökte upp vad de där fyllda chokladbitarna i askar heter...) och egentligen är jag rätt trött på ett så där mjukt vis, men jag ska sitta uppe en liten stund till även om det inte behövs.

...
Jag börjar sakna ett riktigt åskoväder nu när jag insåg hur mycket jag gillar då det mullrar. Därför sätts en passande "mjukt trött" sång på repeat med ett åskoväder i bakgrunden och jag får njuta ett tag till den här sena lördagskvällen.

Klockan slår strax tolv och är man bekant med sagan om Askungen förstår man att all magi snart försvinner. Det blir dags att lägga sig ner och drömma om möss förvandlade till hästar, härliga baler med skor av glas och den där drömprinsen så klart....
Kanske någon med en röst så mjuk som åskans mullrande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Senast skrivet...

En sekund varje dag

För något år sedan såg jag ett TED-talk av Cesar Kuriyama: han är en regissör och håller på med ett fortlöpande projekt som går ut på att s...